کل بازدیدکنندگان : 43612 امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    ساعت :
بخش میکروب شناسی

 

میکروب شناسی

 

 

 


 

آزمایشگاه پاتوبیولوژی مرکزی آمل برطبق استانداردهای موجود به صورت مجزا از سایر بخش ها و مجهز به تجهیزات به روز و اختصاصی می باشد. در این بخش کشت میکروبی کلیه مایعات بدن، کشت زخم و همچنین رنگ آمیزی ها و آزمایشات مستقیم باکتری شناسی و قارچ شناسی و انجام کشت کلیه نمونه های کلینیکی اختصاصی با درخواست پزشک شامل : مایکوپلاسما و اورا پلاسما ، مايكوباكتريوم‌ها ، نایسریا گونوره آ،کورینه باکتریوم دیفتریه ،لیستریا  انجام می گردد. 

 تعیین سوش های میکروبی با تست های بیوشیمیائی اختصاصی صورت می گیرد (بدین منظور اکثر محیط های کشت اختصاصی و تست های تشخیصی در این بخش فراهم شده است).جهت تعیین حساسیت سوش های میکروبی به آنتی بیوتیک ها از استاندارد 5% مک فارلند استفاده می شود.

جهت جلوگیری از انتشار آلودگی به شخص آزمایش کننده ویا انتقال به محیط پیرامون هود کلاس ІІ ، مجهز به فیلتر اختصاصی هپا، استفاده می شود.
مطابق سایر بخش های این آزمایشگاه جهت واحد میکروب شناسی نیز برنامه کنترل کیفی بسیار جامع و منسجمی براساس الزامات مرجع سلامت و سایر استانداردهای آزمایشگاهی معتبر تهیه و تدوین شده که به شکل روزانه توسط مسئول واحد میکروب شناسی، مسئول کنترل کیفی و شرکت های پشتیبان جهت ممیزی و بازرسی اجرا و نظارت می گردد.

 

به منظور تسهیل در انتخاب مناسب ترین انتی بیوتیک و شناسایی مشخصات فنوتیپی دقیقی از مکانیسم های مقاومت باکتریایی برای هر ایزوله آزمایش شده  این مرکز مجهز به پیشرفته ترین سیستم شناسایی میکروبی اتوماتیک (VITEK 2 )شده است که نتایج بسیار دقیق و با تکرار پذیری(دقت و صحت بالای 98%) را ارئه می دهد.

 

 

 





نام کاربری :
رمز ورود :

راهنمای دريافت جواب