کل بازدیدکنندگان : 43502 امروز : پنج شنبه ، 30 فروردین 1403    ساعت :
بیوشیمی
 
 
بخش بیوشیمی
 
این بخش بیشترین حجم کاری را به خود اختصاص می دهد. این واحد مهم علاوه بر بهره ­گیری از جدید ترین متد و روش ها، مجهز به دو دستگاه اتوآنالایزر مدل پیشرفته هیتاچی  می باشد. سرعت انجام آزمایشات در این قسمت بسیار بالاست که در حداقل زمان نتیجه آزمایشات حاصل می گردد. با وجود برخورداری از مجهزترین دستگاه ها این بخش متد رفرانس را از یاد نبرده و در انجام کنترل کیفی داخلی و کالیبراسیون تست دستگاه ها از آن سود می­ برد. آزمایشاتی که در این بخش انجام می شوند شامل آزمایش های متداول بیوشیمی و آزمایش های تخصصی و فوق تخصصی می باشد.

COBAS  integra400 plus

اتوآنالايزرهاي بيوشيمي با هدف بالا بردن سرعت پاسخ دهي، بهبود کيفيت نتايج، کاهش مصرف reagents و نيز کاهش تعداد پرسنل در آزمايشگاه ها کاربرد فراوان دارد. آنالايزرهاي بيوشيميايي دستگاه هايي هستند که غلظت متابوليت ها، الکتروليت ها، پروتئين ها و داروها را در سرم، پلاسما، ادرار و مايع مغزي نخاعي (CSF) و ساير مايعات بدن با دقت و صحت بالا اندازه گيري مي کنند. مزاياي به کارگيري اين سيستم ها در آزمايشگاه عبارتند از: ۱( افزايش سرعت و حجم کاري .۲( کاهش خطاهاي انساني ۳.)افزايش دقت و صحت نتايج.  ۴)صرفه جويي در مصرف نمونه و معرف ها .۵) دقت در تکرار آزمايش (تکرار پذير بودن آزمايش.۶( کاهش هزينه هاي جانبي و کاهش پرسنل در آزمايشگاه .

 تقسيم بندي اتوآنالايزرهاي بيوشيمي براساس روش قرائت تست ها ▪ Batch Analyzer در اين اتوآنالايزر قرائت به صورت تست به تست انجام شده و نتايج نيز به همين صورت نشان داده مي شود. سرعت قرائت تست ها در اين نوع آنالايزرها بين ۴۰ الي ۸۰ تست در ساعت است. ▪ Multibatch Analyzer در اين اتوآنالايزرها قرائت در حالت عادي به صورت تست به تست انجام مي شود، ولي امکان تعريف اجراي چند تست مختلف براي يک نمونه و به صورت متوالي نيز وجود دارد که در اين صورت بايد از قسمت اورژانس يا برنامه Stat دستگاه استفاده کرد. همچنين در اين اتوآنالايزرها دستيابي به نتايج به هردو صورت يعني تست به تست يا بيمار به بيمار امکان پذير است. سرعت اين اتوآنالايزرها معمولا بين ۸۰ الي ۲۴۰ تست در ساعت است. ▪ Random Access Analyzer در اين اتوآنالايزرها مي توان در هر زمان و براي نمونه، تست مورد نظر را انتخاب و اجرا کرد. حال آنکه رعايت هيچ گونه ترتيبي اجباري نيست. سرعت اين اتوآنالايزرها بين ۱۰۰ الي ۶۰۰ تست در ساعت است.

تجهيزات مورد استفاده در اين بخش:

COBAS  integra400 plus ساخت کشور سوئيس شرکت پشتيبان اکبريه

Electrolyte Analyzer Genius ساخت کشور چين شرکت پشتيبان نيما پويش

Starlyte V ساخت کشور آمريکا شرکت پشتيبان طب ابزار آسيا

Hitachi917 ساخت کشور ژاپن شرکت پشتيبان پارس ايده آل سيستم





نام کاربری :
رمز ورود :

راهنمای دريافت جواب